Digital marknadsföring

Attraherar & konvertera digital trafik

Inga bindningstider

Vi tror inte på långa bindningstider, så vi tog bort dem helt. Vår kvalité talar för sig själv och vi slutför bara den påbörjade månaden.

Rådgivning

Som samarbetspartner är det viktigt för oss att du investerar pengar i rätt kanaler. Allt baseras på hur din verksamhet ser ut & hur du säljer.

Tydliga rapporter

Som digital partner är det viktigt för oss att vara transparenta i det vi gör. Vi lämnar tydliga rapporter i vad vi gjort.

Digital marknadsföring

Idag förändras allt inom media och annonsering i extremt högt tempo och det är svårt att hålla sig uppdaterad. Många verksamheter går miste om potentiella kunder som inte ens vet att ni existerar. Det beror på att man inte marknadsför sig alls, eller marknadsför sig i fel kanaler.

Vi identifierar vart era kunder finns och annonserar åt er. Vi sköter allt från A/B tester och optimering till rapportering.

Vilka är ni?

Du är ansvarig för marknadsföringen hos ett företag som har en bra produkt eller tjänst, men som behöver ta det digitala steget för att utvecklas och hitta nya kunder. Du kanske har skrapat ytan på den digitala marknadsföringen, men inte lyckats få de resultaten som planerats.

Du vet med dig att nya tider kräver nya redskap, men du behöver specialister som är riktigt duktiga på sitt område.

Vilka är vi?

Vi är en liten digital byrå, med de stora möjligheterna. En kreativ samarbetspartner inom digital marknadsföring, webbdesign & webbutveckling. Företaget består av folk som älskar webb & digital marknadsföring. Vissa kallar oss konsulter, själva ser vi oss som digitala hjältar som älskar att hjälpa företagare växa.

Oavsett vad vi gör har vi alltid fokus på att öka företags & organisationers intäkter.

Så jobbar vi med digital marknadsföring

1. Analys & mål

Vi går gemensamt igenom vad era förväntningar är med den digitala marknadsföringen. Konverteringar eller varumärkesbyggande? Är målgruppen företag eller privatpersoner? Hur mycket ligger eventuell budget på? Vad är målsättningen? Vi gräver på djupet för att kunna ge korrekt rådgivning.

2. Rådgivning

Utifrån analysen ger vi rådgivning kring vilken eller vilka kanaler som du borde använda er utav, för att nå målen med din digitala marknadsföring. Vi berättar kringfördelarna och nackdelarna med respektive kanal för att nå de målen just er verksamhet har satt.

3. Offert

Efter rådgivningen får du en offert av oss som du i lugn & ro kan gå igenom. Vi har inga köptvång efter mötet som oftast sker över telefon inledningsvis.

4. Optimering

Vi genomför annonseringen i de kanaler vi tidigare valt ut. Vi optimerar dagligen och ser till att allt rullar på.

5. Rapportering

Du får löpande rapporter. För oss är det viktigt att du som kund vet vad som händer och vad du får ut av dina investerade pengar. Vi pratar ständigt om ROI (Return Of Investment).

6. Uppföljning

Vi följer upp med er att annonseringen ger det vi har förväntat oss.

Boka kostnadsfri rådgivning

Vi bjuder på kostnadsfri rådgivning inom digital marknadsföring. Ett möte vi tar över telefon eller så bjuder vi på kaffe.

01. Trafik

All trafik är inte likadan. Vi identifierar vilken eller vilka kanaler som ger relevant trafik samt har störst möjlighet att ge resultat.

Sökordsannonsering

Relevant sökordsannonsering med Google Ads leder till avslut. När kunderna söker efter era tjänster eller produkter på Google ser vi till att du finns på relevanta sökord.

Facebook & Instagram

70% av befolkningen har Facebook & kollar sitt nyhetsflöde 14 ggr/dag i snitt. En smidig kanal där du endast betalar när din målgrupp ser eller klickar på annonsen.

SEO (Sökmotoroptimering)

SEO, google optimering & sökmotoroptimering… kärt barn har många namn. Faktumet kvarstår att väl utförd SEO resulterar i mer relevant trafik till er webbplats.

02. Optimering

Optimering är något vi jobbar med dagligen, det är levande och lätt att glömma.

Landningssidor är nyckeln till konvertering, oavsett vilken kanal trafiken kommer ifrån.  Vi utformar landningssidor som gör att du slipper förlora besökare till konkurrenter. De landningssidor vi skapar jobbar vi kontinuerligt med genom A/B-testning samt värmekartor, med  ett tydligt avslutningsalternativ (Call To Action).

Målgrupper, budskap & annonscopy är en annan viktig del av optimeringen. Även här har vi A/B-testning för att se vad som levererar bäst resultat, beroende på vilken kanal man valt att annonsera på.

03. Retargeting / Återannonsering

Missar vi av någon anledning konverteringen i steg nummer två jobbar vi med “retargeting”,  återannonsering. Kunden har varit på din webbplats och vet nu mer om ditt företag, vi fångar in de kunderna och skickar till landningssidan igen.